Audyt strony www

W obecnych czasach dotarcie do klienta końcowego bądź partnera często odbywa się za pomocą stron www. Witryna musi jednak spełnić szereg wymagań, aby była uważana za atrakcyjną. Odpowiedni wygląd, łatwość obsługi, zawartość informacyjna — to tylko niektóre z elementów wyróżniających najlepsze strony od tych nieco słabszych. Jednakże nawet najbardziej atrakcyjna i treściwa platforma nie osiągnie sukcesu, jeżeli użytkownikom ciężko będzie ją w ogóle znaleźć. Pozycjonowanie to najważniejszy aspekt witryny internetowej, ale również najbardziej skomplikowany i wymagający odpowiedniej wiedzy. Z pomocą przychodzi tak zwany audyt strony www, który pomoże zweryfikować, co zrobić, aby jak najwięcej internautów dotarło na docelową platformę.

Czym jest audyt strony www?

Audyt strony www to szereg czynności wykonywanych przez firmę zewnętrzną specjalizującą się w marketingu internetowym. Usługa polega na zbadaniu kluczowych parametrów witryny, mających bezpośredni wpływ na łatwość odnalezienia jej w Internecie. Firma sprawdzi również, jak dotychczasowe zabiegi reklamowe wpływają na ilość odwiedzeń strony.  Wyniki analizy powinny rzucić nowe światło na badaną platformę, wykazać dokładnie jej obecne mocne i słabe punkty oraz umożliwić dużo sprawniejsze działanie zaaplikowanej strategii marketingu internetowego w przyszłości.

Audyt strony www jest również istotnym zabiegiem, który można wykonać przed wprowadzeniem istotnych zmian w witrynie. Dzięki temu można skutecznie przewidzieć jak planowane modyfikacje wpłyną na atrakcyjność platformy, jej pozycjonowanie oraz czy zaaplikowana treść jest zgodna z prawem.

Usługa audytu może przydać się tak naprawdę na każdym etapie istnienia strony internetowej. Sprawnie przeprowadzona analiza nie tylko pozwoli dotrzeć do jak największego grona odbiorców, ale może także usprawnić i przyspieszyć działanie witryny.