Wyrażenie „marka osobista” jest często używane do opisania sposobu, w jaki dana osoba prezentuje się światu. Jest to pierwsza rzecz, która przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o marce osobistej, ale jest w tym coś więcej. Kiedy myślimy o marce, mówimy, że postrzegamy nasze postacie jako produkty – i tak też możesz traktować swoją markę osobistą.
Budowanie marki osobistej jest jak budowanie każdego innego produktu: należy wziąć pod uwagę to, czym ma być i co ma robić, a następnie zaprojektować ją wokół tych potrzeb tak, aby spełniała swoje zadanie. Wejdź na becomedia.pl – znajdziesz tam mnóstwo artykułów dotyczących reklamy i nie tylko.
Oto kilka wskazówek, jak zastanowić się, czym powinna być i co robić Twoja marka osobista.
Zdefiniuj swoją tożsamość
Po pierwsze: kim jesteś? Co sprawia, że jesteś wyjątkowy? Co chcesz, aby ludzie o Tobie wiedzieli? To jest Twój fundament. Na nim opiera się każdy kolejny etap tworzenia i utrzymywania Twojej marki.
Zadaj sobie następujące pytania:
- Jakie wartości są dla mnie ważne?
- Za czym się opowiadam? Jaką sprawą lub zagadnieniami pasjonuję się najbardziej? W jaki sposób wpływa to na moje decyzje życiowe?
- Jak opisałbym siebie w trzech słowach lub mniej? (Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, to znaczy, że masz problem!)