Pozycjonowanie stron w google jest to proces poprawy widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO odnosi się również do wyszukiwań lokalnych, tj. gdy użytkownik szuka firmy w pobliżu swojego miasta lub miejscowości, zamiast wyszukiwania szerokiego terminu, który może przynieść wyniki z kilku krajów i miast.
Pierwszym krokiem jest badanie słów kluczowych. Słowa kluczowe to słowa lub frazy, które reprezentują to, o czym chcesz, aby Twoja strona była. Są one podstawowym elementem SEO, ponieważ tworzą świadomość branżową wokół Twojej witryny i określają sposób, w jaki Twoje treści są udostępniane, odkrywane i klasyfikowane przez algorytmy wyszukiwarek. Słowa kluczowe powinny być starannie przemyślane, w oparciu o ich znaczenie dla odbiorców, których masz nadzieję przyciągnąć poprzez swoje treści i cele, które chcesz osiągnąć dzięki swojej witrynie.
Dokładne badanie słów kluczowych pomoże Ci zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy i czego dokładnie szukają w odniesieniu do Twojego tematu lub niszy. Pomoże Ci to zrozumieć, jak ludzie o tym mówią, co często może się różnić od tego, jak podchodzą do tego profesjonalni pisarze. Analizowanie danych z narzędzi takich jak Google Trends i Google Correlate może dostarczyć bezcennego wglądu w język używany wokół danego tematu w danym czasie.
Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie stron w google, ważne jest, abyś postępował zgodnie z wytycznymi Google – nie chcesz przecież, aby Twoja strona została ukarana lub nawet wpisana na czarną listę. Google nie odnosi się tylko do jego użytkowników, ale także do webmasterów, którzy chcą, aby ich strony zajmowały wysokie pozycje w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania).