Opierasz swoją strategię marketingową online wyłącznie na płatnych kampaniach i chciałbyś jakoś ją udoskonalić? Masz wiele możliwości. Marketing internetowy to nie tylko kampanie Facebook Ads czy Google Ads. Istnieje wiele innych skutecznych metod, między innymi pozycjonowanie. Opiera się ono jednak na całkowicie innych działaniach niż kampanie reklamowe. Sprawdź, na czym polega SEO i czy pozycjonowanie jest odpowiednim wyborem dla Ciebie.
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to zestaw zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których celem jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce. Strategia ta stała się obecnie niezwykle popularna, gdyż wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania pozwala pokonać branżowych rywali i zwiększyć ruch na stronie, dzięki czemu szanse na dokonanie faktycznej sprzedaży znacznie wzrastają.
Działania w zakresie pozycjonowania zupełnie różnią się od kampanii Facebook Ads. Obejmują one bowiem techniki mające na celu budowanie popularności wśród lokalnych klientów. Oto przykładowe metody, które warto wykorzystać:
- Google Moja Firma – stworzenie profilu marki w Google generuje zaufanie klientów i ułatwić im kontakt z firmą. Uzupełnienie najważniejszych danych, takich jak numer telefonu, adres czy godziny otwarcia jest więc świetnym sposobem na budowanie wiarygodności przedsiębiorstwa;
- link building – sieć linków zwrotnych pochodzących z autorytatywnych stron internetowych buduje wiarygodność marki i zwiększa liczbę potencjalnych klientów odwiedzających witrynę;
- kampanie w social mediach – media społecznościowe gromadzą wiele konsumentów, wśród których z pewnością znajdują się osoby zainteresowane daną ofertą. Warto więc wykorzystać ten fakt i stworzyć kampanię marketingową, która zachęci ich do zakupu konkretnych produktów czy usług;
- struktura witryny – techniczna optymalizacja strony zapewnia dobre wrażenia odbiorców i usprawnia proces indeksowania, dzięki czemu witryna lepiej pozycjonuje się w Google.
Jak długo trzeba czekać na efekty SEO?
Pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Na efekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nierzadko trzeba więc czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Niemniej jednak warto zaangażować się w tę strategię, gdyż osiągnięte rezultaty z pewnością wynagrodzą wszystkie poniesione trudy.
Czy naprawdę warto postawić na SEO?
Aby działania marketingowe były skuteczne, warto postawić na różnorodność kanałów komunikacji. Trudno więc powiedzieć, czy lepiej będzie zdecydować się na pozycjonowanie, czy też pozostać przy Facebook Ads. Najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie tych dwóch strategii. Jeśli jednak nie możesz sobie na to pozwolić, zastanów się, jaki jest cel Twoich działań. W przypadku gdy zależy Ci na tym, aby efekty były widoczne natychmiastowo, odpowiednim rozwiązaniem będzie wybór kampanii Facebook Ads, jeśli jednak stawiasz na rezultaty, które będą długo widoczne – wypróbuj SEO.